§ 01. Foreningens navn og hjemsted.

Foreningens navn er ISHØJ TENNISKLUB, normalt forkortet ITK. Foreningens hjemsted er Ishøj kommune.

§ 02. Foreningens formål.

Det er foreningens formål at dyrke tennis og i foreningen skabe samvær, trivsel og glæde ved fælles aktiviteter, der tilgodeser medlemmernes behov og interesser.

§ 03. Medlemskab af organisationer.

Foreningen er medlem af Ishøj Idrætssamvirke og Danske Gymnastik & Idrætsforeninger, Roskilde Amt, samt Sjællands Tennis Union.

§ 04. Optagelse af medlemmer.

Som medlem af foreningen kan optages enhver, der har modtaget og accepteret foreningens vedtægter, og udfyldt indmeldelsesblanket. Optagelse af umyndige som medlemmer af foreningen kræver samtykke fra forældre/værge. Optagelse er gyldig når kontingentet er indbetalt til foreningen.

§ 05. Kontingent.

Foreningens kontingent fastsættes på en generalforsamling. Kontingent opkræves forud for en sæson af gangen og er for hele sæsonen.

§ 06. Udmeldelse – eksklusion.

Til gyldig udmeldelse i løbet af sæsonen kræves, at den sker skriftligt til foreningen med 14 dages varsel. Er et medlem i kontingentrestance udover den af bestyrelsen fastsatte frist, (som skal være medlemmet skriftligt bekendt eller påført indbetalingsblanket), kan vedkommende slettes uden forudgående meddelelse. Ingen, der er udelukket på grund af kontingensrestance, kan optages på ny som medlem af foreningen, før vedkommende har indbetalt sin gæld til foreningen. Bestyrelsen kan ekskludere et medlem, når særlige forhold giver anledning hertil. Medlemmet kan kræve spørgsmålet om eksklusion afgjort på førstkommende generalforsamling. Spørgsmålet om eksklusion skal optages som særskilt punkt på dagsordenen. Beslutningen er kun gyldig, hvis mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettige medlemmer stemmer herfor.

§ 07. Ordinær generalforsamling.

Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed. Ordinær generalforsamling afholdes hvert år inden udgangen af marts måned, og indkaldes med mindst tre ugers varsel ved opslag i klubhuset, og samtidig annoncering via elektronisk post/sms eller post. Alternativt kan indkaldelsen annonceres i et evt. klubblad eller i en lokal avis. Forslag, der ønskes forelagt på generalforsamlingen til vedtagelse, skal være formanden skriftligt i hænde senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse. Evt. indkomne forslag videresendes til bestyrelsesmedlemmerne senest 8 dage før generalforsamlingen. Stemmeret har alle medlemmer, der er fyldt 18 år, for medlemmer under 18 år har en forældre/ værge pr. familie stemmeret. Stemme kan kun afgives ved personligt fremmøde, ingen kan afgive mere end èn stemme pr. afstemning. Stemmeret har dog kun medlemmer, der har været indmeldt i mindst 30 dage. Alle afstemninger afgøres ved simpelt stemmeflertal, dog ikke eksklusion, jfr. § 06, vedtægtsændringer, jfr. § 12, og foreningens ophør, jfr. § 13. ”Blanke” stemmer ( hverken for eller imod ) tæller altid som gyldigt afgivet stemme. Der skal foretages skriftlig afstemning, blot et medlem ønsker det. Dirigenten underskriver referatet.

Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal omfatte mindst følgende punkter

  1. Valg af dirigent.
  2. Forelæggelse af bestyrelsens beretning.
  3. Forelæggelse af regnskab      for det forløbne år til godkendelse, samt budget herunder fastsættelse af      kontingent for det indeværende år.
  4. Behandling af eventuelt indkomne forslag.
  5. Valg af formand i lige år.
  6. Valg af kasserer i ulige år.
  7. Valg af seniorudvalgsformand i ulige år.
  8. Valg af juniorudvalgsformand i ulige år.
  9. Valg af en motionistudvalgsformand i lige år.
  10. Valg af sekretær/PR i lige år.
  11. Valg af 2 bestyrelsessuppleanter hvert år.
  12. Valg af en revisor i lige år.
  13. Valg af en revisor i ulige år.
  14. Valg af en revisorsuppleant hvert år.
  15. Eventuelt

Bestyrelsesmedlemmer og revisorer vælges for to år, suppleanter for et år. Suppleanter, der indtræder i en valgperiode, er på valg ved førstkommende ordinære generalforsamling. 

§ 08. Bestyrelsen – valg

Bestyrelsen er foreningens daglige ledelse og repræsenterer foreningen i alle forhold. Korrespondance og forhandlinger med offentlige myndigheder må finde sted, når det er forelagt formanden, og godkendt. Foreningen tegnes af formanden, eller et flertal af bestyrelsens medlemmer. Formand og kasserer skal være økonomisk myndige. Øvrige, der vælges til bestyrelsen skal være fyldt 18 år. Ved valg til tillidsposter skal den pågældende være til stede eller forinden have afgivet skriftlig erklæring om villighed til at modtage valg. Bestyrelsen nedsætter de til foreningens drift nødvendige udvalg. 

§ 09. Ekstraordinær generalforsamling.

Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes, når et flertal af bestyrelsen eller mindst 15 stemmeberettige medlemmer skriftligt, indeholdende motiveret dagsorden, ønsker dette. Generalforsamlingen afholdes, senest en måned efter at begæring er fremsat over for bestyrelsen. Indkaldelse, som til ordinær generalforsamling, jfr. § 07. Dagsorden skal altid indeholde de punkter der ønskes behandlet.

§ 10. Regnskab.

Foreningens regnskabsår er fra den 1. januar til den 31. december. Det reviderede driftsregnskab og status, forsynet med påtegning af revisorerne, forelægges den ordinære generalforsamling.

§ 11. Vedtægtsændringer.

Vedtægtsændringer kan ske på enhver generalforsamling, såfremt dette er påført dagsordenen, og angivne tidsfrister er overholdt. Forslaget er vedtaget, når mindst 2/3 af de afgivne stemmer er for forslaget.

§ 12. Foreningens opløsning.

Beslutning om foreningens opløsning kan kun tages på en i dette øjemed særlig indkaldt ekstraordinær generalforsamling. Til dennes beslutningsdygtighed kræves, at mindst ¾ af de afgivne stemmer er for forslaget. Hvis over halvdelen, men ikke ¾ af de stemmeberettigede, stemmer for en nedlæggelse af foreningen, indkaldes til ny ekstraordinær generalforsamling, fra 4 til 8 uger efter, hvor simpelt stemmeflertal afgør spørgsmålet. Ved foreningens ophør, og såfremt der ikke oprettes en ny forening, evt. ved sammenlægning, opbevares foreningens aktiver i kommunalt regi i 2 år, hvorefter bestyrelsen foranlediger disse fordelt til almennyttigt idrætsarbejde i kommunen.

Foreningen er stiftet den 4. maj 1977.

Kalender 2019

  • 27. Standernedtagning fra 10-13
  • 23. Julefest fra 18-23